woensdag 10 oktober 2012

Swap voor Hanneke

Ik heb voor het eerst meegedaan aan een swap. Het was een initiatief van Biene-bien. De bedoeling was om iets te maken wat in een envelop past.

Ik mocht iets maken voor Hanneke. Kijkend op haar blog viel me op dat ze graag over haar moestuin schrijft, dus daar kon ik mooi mee aan de gang. Dit is wat ik voor haar gemaakt heb.


Denkend aan een moestuin schoot er een plukmand door mijn hoofd. Ik heb er een kleine versie van gemaakt waar ze haar zakjes zaad in kan bewaren.


Ook zag ik een bosje radijsjes voorbij komen, die had ik al eens in een van mijn haakboeken zien staan.


Tot slot heb ik er nog een envelopje met een briefje en recepten voor courgettejam en komkommerzoetzuur bij gedaan.

Inmiddels is het bij haar aangekomen. Dit is de reactie die ik via de mail kreeg:

Hoi Vera,
Toen ik vandaag in de brievenbus keek was ik blij verrast! Zo snel al een super leuk pakketje, dank je wel! De radijsjes ga ik denk ik aan mijn sleutelbos hangen! Ik moet er helaas wel bij zeggen dat mijn pakketje voor jou nog even op zich laat wachten, in verband met een fikse verbouwing en een nieuwe deeltijd studie haak ik minder dan ik had gehoopt. Ik ga wel proberen vaart te maken, zodat jij ook zo snel mogelijk een pakketje in de bus mag vinden.
Liefs,
Hanneke


Gelukkig viel het in goede aarde, was toch even spannend. Zoals te lezen in haar reactie moet ik nog even geduld hebben.

Ik vond het erg leuk om te doen, het is voor herhaling vatbaar. Ik heb me dus al aangemeld voor de kerstswap bij Atelier Valerie.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

13 opmerkingen:

  1. kan het begrijpen en wat wat fijn dat ze het zo leuk vind, en wat knap dat jij zo pieter peuterig kan haken zeg!!! vind het dan ook enorm mooi wat je hebt gemaakt voor jou swap maatje.......lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig Vera! Ik vind dat plukmandje en die radijsjes schitterend bedacht. En ze zijn ook prachtig! En Hanneke is er ook helemaal blij mee! Daar gaat het om :-)

    Komkommerzoetzuur ..... Klinkt lekker!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het klinkt niet alleen lekker, het is het ook nog. Volgend jaar toch maar eens langskomen als je in Ursem bent hihihihi.

      Verwijderen
  3. Daar is over nagedacht; wat een leuk pakketje heb je samengesteld! Een heel mooi mandje en prachtige radijsjes! Super gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. echt heel leuk..die radijsjezijn zo leuk. welk boekje staan die ik heb een oude buurvrouw die ook gek is op haar groentje kasje. zou ik voor haar ook kunnen maken.
    hebben jullie elkaar verteld wie je had wist niet dat dat mocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De radijsjes staan in het boekje "100 bloemen om te haken en te breien".
      We hadden elkaar niets gezegd, ik kende haar blog ook helemaal niet. Ik zag in de mail dat zij ook voor mij maakt.

      Verwijderen
  5. Geweldig, hoe leuk! Helemaal toppie. Ik vind de radijsjes ook erg leuk.
    Fijne dag Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat goed bedacht. Leuk dat plukmandje. Goed gedaan hoor.
    Volgens heeft diegene die jij hebt ook automatisch jou toch. Of was dat toeval. Zag dat namelijk ook bij Moos en Jenneke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat wist ik ook niet, maar ik zag idd dat Moos en Jenneke naar elkaar gestuurd hadden. Het is dus geen toeval, je wordt aan iemand gekoppeld en je maakt dan voor elkaar wat.

      Verwijderen
    2. Het blijkt toch toeval te zijn dat jullie aan elkaar zijn gekoppeld. Op het blog van Bienne staan al wat foto's en daar staat dat Ineke iets voor Jolanda heeft gemaakt en Jolanda iets voor Dinah. Nu dacht ik te weten van wie ik iets krijg weet ik het nog niet hihi, zo blijft het wel heel spannend.

      Verwijderen
  7. Hihihi..er zijn toevallig twee Jolanda's! Wat heb je daar een leuk toepasselijk pakketje van gemaakt zeg...super!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja daar ben ik nu ook achter. Maar dan weet ik nu wel wie mij heeft, ben wel benieuwd .

      Verwijderen
  8. ja precies.. ik maakte iets voor jojo jolanda en zij iets voor mij!!
    maar wat een leuke dingen heb je gemaakt voor de swap!!
    en leuk dat we ook allemaal weer meedoen met de petit fourtjes!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.