vrijdag 12 oktober 2012

Gebreide tas

De tas waar ik aan begonnen was heb ik weer uitgetrokken. De wol was erg stug en het werd niet naar mijn zin. Ik was ook bang dat het vervilten niet goed uit zou pakken. De bollen liggen weer op de zolder, komen ooit vast nog wel eens van pas.

Vervolgens naar de handwerkwinkel en mooie wol gekocht. Dezelfde als voor het kussen (nog steeds niet af, ik schaam me diep).

Het wordt op een rondbreinaald gebreid in heen en weer gaande naalden (Is dit Nederlands ???). De rondbreinaald gebruik ik dus alleen vanwege het groot aantal steken. Voor de schouderband stonden er 230 steken op de naald, voor de tas 140. Ik was bang dat het vervelend breien zou zijn, maar dat viel reuze mee.
De tas is overdwars gebreid, zodat je een  mooi streepmotief krijgt. Als je de lappen zo ziet liggen snap je niet dat dit een mooie tas moet worden.


Ik heb het in elkaar gezet en het is een slappe giga tas. Klaar om te laten krimpen en vervilten.


Hij zit nu in de wasmachine. Ik ben benieuwd hoe het er straks uitkomt. Ik zal het eindresultaat nog laten zien.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

6 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee. Was je hem dan heel heet of op een speciale manier? Ben benieuwd naar het eindresultaat.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wassen op 40 graden, met handdoeken of een spijkerbroek erbij en geen verkort programma gebruiken.

      Verwijderen
  2. O..dat wordt spannend, ben benieuwd!! Prachtige kleuren trouwens en ik vind dat model ook erg leuk, breien kan ik dus helemáál niet:-)) Fijn week-end! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. owww wat enorm leuk deze kleuren, kussen komt wel hoor alles op zijn tijd
    ben ook reuze benieuwd
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow ..... Ben reuze benieuwd naar het eindresultaat!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jij beleeft nu vast een spannende tijd, je weet immers nog niet zeker hoe je tas er straks uit gaat zien :-)
    Ik ben alvast enorm benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.