donderdag 4 oktober 2012

Sneeuwballen

Het is volop herfst: het waait, de regen klettert tegen de ramen. In de keuken staat een pannetje chutney te pruttelen en ik heb me met een potje thee en een haakwerkje op de bank genesteld.

Misschien krijgen we wel weer sneeuw van de winter. Ik heb in ieder geval de sneeuwballen al klaar liggen. Wel apart met een bloeiende bolchrysant op de achtergrond.


Maar ze worden pas echt leuk als je er gezichtjes op maakt en ze mutsen op krijgen.























Het gratis patroon is te bestellen bij Aminette's World.

Ze heeft alleen de maat niet vermeld en ze vallen iets groter uit dan ik verwachtte.
Ze zijn van acryl gehaakt met haaknaald 3. Als ik ze met katoen en naald 2 gehaakt had zouden ze kleiner zijn geworden, maar ik had niet voldoende wit meer voorradig.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

13 opmerkingen:

  1. Wat een leukerds zijn dat geworden. Ik ga gauw kijken voor dat patroon.
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zijn ze. Je gaat vanzelf lachen als je die gezichtjes ziet.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hou helemaal niet zo van sneeuw (althans niet als het zo'n glibberbende wordt), maar van deze sneeuwballen ben ik fan...wat zijn ze leuk!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goede tip dan maak ik ze mooi met haaknaald mt 2. Ze zijn leuk geworden ik waag me nog niet aan de kerst spullen eerst de sinterklaas maar.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  5. haha wat een geinige sneeuwballen. Hier maar geen sneeuwballen gevecht mee houden!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat grappig maar laat de sneeuw nog maar even wachten hoor Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ha ha enorm leuk zijn ze ☺
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ahhhhh deze zijn wel heeeeeel schattig :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze ook heel erg leuk. Staan op mijn wat ik ooit nog wil maken lijstje ;-) Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super, mooi gemaakt..ziet er heel leuk uit

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Vera, leuk gedaan!! ben ineens een volger van je geworden ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat zijn ze toch super leuk, ik had ook net het patroontje gevraagd en nu zie ik ze al bij jou staan. Ze zijn echt leuk, prachtig gemaakt
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.