zondag 26 mei 2019

Trellis voor pompoenen

Vandaag niet iets van mijn hand, maar van manlief.

In de Landleven van mei stond een mooie trellis in de vorm van een piramide. Ik zal al helemaal voor me hoe de pompoenplanten hierom heen zouden groeien. Manlief wilde deze wel voor me maken en zo gezegd zo gedaan.


Het was nog wel een dingetje, wand de bouwtekening klopt niet. Maar daar draait manlief zijn hand niet voor om en zo stond de piramide er al snel bij.

Nu nog een kleurtje en op zijn plek.
We kozen voor een donkergroene beits omdat hier de frisse kleur van de groene bladeren en de oranje pompoenen het best tot hun recht zouden komen.
Hij staat nu op zijn plek.


Morgen ga ik de pompoenplantjes erbij zetten, nu waait het veel te hard, waaien ze meteen kapot en dat zou zonde zijn.

Ernaast zie je het kippen kapschuurtje wat manlief eerder al maakte en waar nu nog maar 1 kippetje in loopt. Ze is inmiddels al een bejaarde dame, legt geen eitjes meer, maar ze mag blijven tot ze dood gaat. Daarna komen er weer nieuwe kippetjes in.

Op de voorgrond staat een zelf opgekweekte Gouden Regen. Het is nog een klein ding, maar eens zal het een boom worden. Dit is iets wat manlief als kind al deed en nog steeds niet kan laten.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Wat heerlijk om zo'n handige man te hebben. Ik hoop dat de slakken van je pompoenen afblijven. Veel succes met kweken. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, die is mooi, ik zie het ook al voor me met de planten en pompoenen er op. Dat heeft hij weer knap gemaakt! Weer iets om de volgende keer bij je te bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee. Mooi gedaan. Heerlijk zo'n handige Harry in huis hebben. Grts Tinne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een goed idee, wij hebben 1x pompoenen gehad, ze gingen de hele tuin door, dat was niet zo handig, maar zo heb je ze mooi onder controle. Ja handig, die handige mannen :) Veel tuinplezier, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig! Ook de man is dus handig... Dat kun je niet genoeg waarderen hoor!
    De toren ziet er prachtig uit, en wie weet krijgen we nog wel eens een fotootje te zien als de planten flink gegroeid zijn of als de pompoenen er aan zitten...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.