dinsdag 12 maart 2019

Biscornu

Op de Handwerkbeurs zag ik een biscornu die me vreselijk intrigeerde.
Het was een heel apart model en die wilde ik ook wel eens maken, dus kocht ik een pakketje.
Het blauw gemêleerde garen is niet mijn kleur, dus kocht ik een strengetje rood gemêleerd garen.

Deze biscornu bestaat uit 15 kleine vierkantjes, die allemaal verschillend zijn.
Ieder patroontje bestaat uit 13 x 13 steken.


Ik vergat de blauwe te fotograferen. Ik had ze al geknipt en juist dit lapje laat goed zien dat ze allemaal verschillend zijn.

Daarna moet je er 5 aan elkaar zetten. Dat doe je met nog 5 lapjes. Je krijgt dan deze "ster".


Het midden mooi dicht krijgen is nog wel een dingetje, maar het is gelukt.

De overgebleven 5 maak je aan een "ster". Zo creëer je punten.


En tot slot maak je de 2e "ster" er aan. En dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Wat een gepriegel. 
Bovenkant
Onderkant
Zijkant
Het is me gelukt, maar helaas was de beschrijving minimaal.
Deze blauwe gaat mee naar de markt. Nu de rode afmaken, die voor mezelf is.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. PRACHTIG!! misschien een gepriegel, maar super mooi
    Je bent lekker aan het borduren, leuk hoor
    Ja handwerken is fantastisch, zoveel leuke dingen om te maken :)
    Groetjes en een fijne dag, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. In het blauw vind ik hem ook heel mooi hoor (hihi). Maar het lijkt me inderdaad een flink gepriegel. Bijna zonde om te verkopen.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi werk! Het is een heel speciale, goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een beauty! Ja, ik houd ook wel erg van blauw... Het zit toch knap in elkaar!
    Ze zijn ook heel leuk als cadeautje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi gemaakt, ik zou er gek van worden dat gepriegel.
    Ik vind zelf de rode mooier dan de blauwe.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, dat gepriegel, niks voor mij!!
    Ik ken dit ook helemaal niet, wat is het, of wat doe je ermee??
    Wel heel kunstig gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt ze gebruiken als speldenkussen. Meestal hebben ze een andere vorm, maar deze sprak me erg aan.

      Verwijderen
  7. Knap hoor, het borduren lijkt me leuk maar dat in elkaar zetten zou er niet bij moeten zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.