woensdag 27 februari 2019

Giraf en giraffen

Misten jullie me al??? Ik ben er nog hoor, maar had last van een flinke blogdip.

Ik was lekker aan het borduren, maar dat laat je ook niet iedere keer zien.
Haken deed en doe ik weinig op het moment, maar ik heb toch eindelijk weer iets om te laten zien,

Door het borduren raakte ik in de ban van de giraf en dus moest er ook weer eens gehaakt worden. Het werd er een uit het boek "Amigurumi & more" van Tessa van Riet.
Ik begon vol enthousiasme, maar dat nam snel af, ik vond het een gedrocht worden en gooide het daarom aan de kant. Toch maar weer opgepakt en het is toch een leukerd geworden.


Met de geborduurde giraffen ben ik klaar en ik vind het prachtig geworden.
Eerder maakte ik uit dezelfde serie al de olifanten.























Ik ga ze nu persen en oprollen en binnenkort naar een lijstenmaker brengen om ze in te laten lijsten. Ik vind deze te mooi om er zelf mee te gaan zitten knutselen. Ik wil er een mooie passe partout omheen en dat vind ik heel lastig om goed te krijgen. Ook het goed spannen van deze lange lappen valt niet mee, dus dat laat ik graag aan een vakman over.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

10 opmerkingen:

  1. Mooi geworden allebei! Ik heb de kop gebruikt van deze giraffe op een boxbeestje van Jookz en de andere is idd te kostbaar aan uren om zelf te prutsen met spannen, naar de vakman ermee en idd een passe partout geeft diepte dus nog mooier eind resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat een prachtig borduurwerk... Daar zitten heel wat uurtjes in, maar dat zijn plezier uurtjes natuurlijk. Wat zal het mooi staan met een lijst erom.
    En toch weer gehaakt! Ik vind hem leuk hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ook met bloggen. Vaak ben je toch bezig met dingen die je al eens hebt laten zien en dan is de inspiratie een beetje op.
    Leuke giraffe zeg. en het borduurwerk is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed dat je de giraf af hebt gemaakt, hij is leuk geworden.s
    Het borduurwerk is prachtig, 2 schitterende pronkstukken voor je woonkamer!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Allebei de giraffen zijn prachtig geworden. De geborduurde zal straks een echt kunstwerk worden als hij ingelijst is. Daar mag je echt trots op zijn.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ah joh, die giraf is schattig hoor. Maar......die borduursels, wat zijn die mooi zeg. Je hebt gelijk, in laten lijsten door een vakman dan wordt het vast en zeker mooi.
    Fijne dag en groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo.....sjonge.....je bent even weg en dan kom je terug en hoe!!
    Ik vind de gehaakte Giraf een schatje, vooral de foto van de achterkant, ach, lieffffff, dat staartje 😍

    Maar dan je borduursels, wauw😍😍.
    Moooooooi.
    Laat ze maar inlijsten inderdaad, dan k uhn je er daarna volop van genieten .

    Welkom terug!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige creaties Vera 😍👍🌸
    Fijn weekend ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je geborduurde giraf is echt mooi geworden. Samen met de olifanten een mooi setje. En je gehaakte olifant is ook een leukertje. Even doorzetten zeg maar.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.