vrijdag 23 maart 2018

Biologische Markt

De afgelopen week heb ik veel tijd in de keuken doorgebracht.
Zondag sta ik voor het eerst bij MAK BLokweer in Blokker. Hier is iedere laatste zondag van de maand een kleinschalige markt voor biologische en duurzame streekprodukten.
Ik ga er staan met de jams, chutneys enz. Natuurlijk kan ik niet aankomen met jam gemaakt van fruit gekocht in de supermarkt en/of de markt. Dus op zoek in de vriezer naar fruit uit eigen tuin. Ik vond nog bramen, rode bessen, pruimen , peren, en tomaten. De eerste 3 goed voor jam en de laatste voor chutney. Helaas vond ik geen aardbeien meer, maar de buurvrouw had nog en die mocht ik hebben.


Verder kwam ik nog rozenbottels en duindoornbessen tegen. Ik besloot zowel de rozenbottels als de duindoornbessen door de slow juicer te doen. Wow wat scheelt dat een werk en het is helemaal puur. De rozenbottels gaven een soort puree, hier heb ik spread van gemaakt en uit de duindoornbessen kwam sap. Hier gelei van gemaakt.


De planken zijn weer redelijk gevuld.


Nu nog de exotische variaties bijmaken.

Inmiddels staat alles ingepakt.
De mini's gaan niet apart mee deze keer. Ik ga er nog pakketjes van maken morgen. Leuke cadeautjes voor de Pasen, want dat is volgende week al.

En zondag is het voor het eerst ook mogelijk om te pinnen bij Vera's Home Made. Ik heb een mobiel pinapparaatje aangeschaft. Wie weet geeft dit wel meer omzet. Ik ben reuze benieuwd.


Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

7 opmerkingen:

  1. Het ziet er in ieder geval prachtig uit dus daar zal het niet aan liggen.Het klinkt ook allemaal heerlijk wat in de potjes zit. Hopelijk gaat de verkoop goed. Ik ben ook erg benieuwd hoe je pinapparaat bevalt misschien is het ook we wat voor mij in de toekomst.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, wat luxe dat pinapparaatje! Ik denk zeker wel dat het scheelt, zeker als je het middels een bordje kenbaar maakt. Je gebt weer goed je best gedaan! De weersvoorspellingen beloven goed weer, dus dan kom ik je potjes bewonderen. Tot zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er heel goed uit.
    En zo goed, je hebt echt een doel en weet goed wat je wil.
    Heel veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het klinkt in elk geval al lekker en het ziet er ook nog leuk uit.
    Succes ermee. Handig ook zo'n apparaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mjam mjam zeg. Als de tijd het toelaat kom ik misschien even langs fietsen. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo, dat ziet er super uit! Ik hoop dat je goed verkoopt...

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.