woensdag 15 januari 2020

Dickens muizen

Al heel lang liggen de patronen van de Dickens muizen in de kast.
Nu ik een blogpauze ingelast had kwam ineens de zin om aan deze muizen te beginnen.

Allereerst maakte ik Madison. Wat is het een schatje geworden.

Daarna vond ik dat ze een vriendje moest hebben en ik koos voor Mika. Het is een echte vrijbuiter met zijn knapzakje.

Tot slot begonnen aan Beth. Deze dame verwent je graag met haar heerlijke koekjes.

En voor de gelegenheid even met zijn drieën op de schoorsteen.

De patronen zijn helaas niet meer te koop. De ontwerpster kreeg problemen over de rechten en heeft ze uit de handel genomen. Gelukkig heb ik ze allemaal en kan ik ook de resterende nog maken. Dit zal nu wel weer even gaan duren. Er staan nog andere dingen op mijn lijstje.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

11 opmerkingen:

  1. Ze zijn zo mooi gehaakt weer, in het echt nog mooier dan op de foto.
    Echt een prachtig stel, mooi ontwerp trouwens ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk. Het zal nog best een gepriegel geweest zijn met al die kleine details.
    Bof jij even dat je de patronen hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze blijven leuk om te zien! Heb de patronen hier ook al jaar en dag in de kast maar helaas nog geen gehaakt. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ze spreken echt tot de verbeelding, deze muizen. Ik heb er één patroontje van, dacht van Madison (moet ik echt eens afmaken...). Maar dan wel van de echte designer, Antoinette. Ik ken het verhaal achter deze muizen, en vind het heel naar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn prachtig geworden. Elk jaar zie je weer vraag naar deze patronen voorbij komen. Ik ben ook in het bezit van alle patronen van deze muizen, maar heb ze nog nooit gemaakt.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou je misschien de haakpatronen van Dickens met me kunnen delen? Ik ben er al heel lang naar op zoek. Alvast bedankt

      Verwijderen
  6. Zo..... jij gaat los en vast dan ook veenendaal los hè.
    Niet 1, maar 3 muizen haakte je.
    Waat een leuk stel.
    Fijn dat je alle patronen hebt, zou jammer zijn als je de hele familie niet kan haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtige muisjes leuke patroontjes.
    Waar een blogpause al weer goed voor is.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel mooi gemaakt, ze staan zo gezellig bij elkaar :)
    Fijn dat jij de patroontjes nog hebt, ik lees hier boven dat het een hele familie betreft. Ben benieuwd! Groet Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  9. ik heb ook een boekje met kopies... bij mij heten ze vestingmuizen.
    waren bijna mijn 1e haakprojectjes..
    snap niet dat er zo.n geharrewar over is, want een muis is een muis.. de figuurtjes zijn trouwens erg makkelijk te maken als je een beetje ervaring hebt.. alleen de kleertjes zijn wat moeilijker.
    je muisjes zijn schattig geworden hoor !

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb ze ditmaal alle 7 gehaakt, staat erg leuk op mijn kast

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.