zondag 22 september 2019

Zon en Vis

Voor onze vakantie begon ik aan het eerste poppetje uit het boek "Waterwereld haken" van Zabbez.

Toen we er een paar dagen tussenuit gingen begon ik aan een tweede omdat ik geen zin had om alle kleine stukjes te moeten maken in een hotel.

Daarna viel het haken, door jullie bekende omstandigheden, stil.
Steeds pakte ik het mandje met het haakwerk, maar het kwam er niet echt van om de haaknaald te pakken.

Tot ik op Instagram een Cal van Zabbez aangekondigd zag worden. Het zouden Zon Zuzu en Wolk Kirk worden. Als eerste kwam de zon en op de een of andere manier was deze het zetje wat ik nodig had om weer te beginnen.
De Cal is ook heel snel voltooid. Het waren 3 delen die om de dag online kwamen.
Dit is Zuzu geworden.

Zij gaf mij de boodschap dat, hoe somber het ook kan zijn, de zon altijd weer gaat schijnen. Met dank aan Zabbez voor dit leuke gratis patroon.

En ineens had ik de smaak weer te pakken en maakte ik de eerste vissenpop af. Dit is Cora de Clownvis.

De volgende is ook al bijna af. Ik ben er weer.

En tussendoor ben ik volop bezig met het maken van jam en chutney voor de Oogst en Pompoenfair volgend weekend, maar daarover de volgende keer meer.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Heerlijk dat er weerwat uit je haaknaald kruipt! Ja, achter de wolken schijnt de zon, gelukkig zijn de wolken wat opgeschoven zodat je een straaltje kon vangen.
    Je hebt ze beiden weer heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, zonnig vooral. Ook ik haakte al eerder een visje uit zijn boek, leuk zijn uitgewerkt, hé!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik schrijf het net bij Willy (een blogster die ik volg)..... knutselen is een therapie!!!
    Als je niet lekker in je vel zit lukt er niks, maar dan ineens krijg je een zetje, en duwtje in de goeie richting en voel je, nu MOET ik weer.
    En dan ook nog een zonnetje, wat een moeite boodschap kwam zij je brengen.
    Fijn dat je er weer bent!!
    Fijn ook dat je hoofd (emotie) het weer toelaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jouw zon ziet er grappig uit zo met die armen. De wolk van Zabbez is ook echt grappig. De vissenpop is goed gelukt. Je hebt duidelijk de smaak te pakken.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De zon schijnt inderdaad achter de wolken, maar soms heb je net dat zetje nodig. Het is ook niet een gemis wat je doormaakt daar moet je echt wel de tijd voor nemen. Maar als je dan zin krijgt om weer aan de haak te gaan komt er ook weer iets moois voor de dag. Hopelijk zorgt het ervoor dat je je zinnen weer wat kunt verzetten al is het maar voor even. Strekte
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.