zaterdag 28 september 2019

Jam, jam en nog meer



Vorige week plaatste ik op Facebook deze foto.


Ik was begonnen met het maken van jam voor de Oogst & Pompoenfair in Warmenhuizen die dit weekend plaats zou vinden.

Geen fotobeschrijving beschikbaar.

Echter kreeg ik donderdag bericht dat deze fair afgelast is ivm het slechte weer en vooruitzichten voor het weekend.
En niet ten onrechte. Zo zag het terrein er vanochtend uit

Afbeelding kan het volgende bevatten: plant, schoenen, buiten en natuur

Ik was na bovenstaande potjes nog veel meer aan het maken geweest.
Helaas dus niet voor deze fair, maar ze komen voor een volgende markt zeker van pas en het scheelt me dan veel werk. Alles wat nu gemaakt is hoef ik dan niet meer te maken.

De schappen in mijn "winkeltje" zijn nu goed gevuld met een diversiteit aan gevulde potjes.
Ik laat jullie even mee genieten van de schappen en de komende tijd zal ik, bij redelijk weer, mijn kar of bord aan de weg zetten om de passant de mogelijkheid te bieden een potje van het een of ander te komen kopen.

Jams in enkele smaken en combinaties

Diverse chutneys
Spreads: jam van gepureerd fruit waar alles van de vrucht aanwezig is

Pasta: jam van gepureerd fruit zonder schillen en pitten

Gelei: jam van sap van het fruit 




Het staat wel heel gezellig al die potjes met de kleurige doekjes op de schappen.

Tot de volgende keer 
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Wat ziet het er gezellig uit zo al die potjes. Het nodigt zeker uit om wat te kopen als je er zo langs komt. En anders verkopen ze vast goed op de volgende markten.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh, wat heb je hard gewerkt!
    Het ziet er niet alleen heel gezellig uit zo, maar ze smaken ook nog eens superlekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er geweldig uit!!
    Wat veel werk heb je eraan besteed, maar, zoals je al schrijft, voor een volgende keer ben je wel al een heel eind op weg.
    Jammer dat de fair afgelast is, maar als ik je foto zie mag je blij zijn.
    Je zou ook vast de hele dag in de regen hebben gestaan, daar is ook niks aan toch?!!
    Hopen dat je aan huis wat verkoopt, als ik bij je in de buurt zou wonen kwam ik zeker langs.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gelukkig blijft jam een poosje goed! Stel je voor dat je taarten of koeken had gebakken voor de verkoop...
    Het is een prachtig gezicht, al die vrolijke potjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een rijkdom is dat! Het is vast veel werk geweest. Ik hoop dat je er veel van zult verkopen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.