zondag 16 september 2018

Pompoenen en kalebassen

Ik ben nog druk bezig met de bloemenpopjes, heb er al weer 2 af en ben met de 3e bezig, maar deze laat ik allemaal een volgende keer zien. Jullie zitten vast niet te wachten op iedere keer weer een bloemenpopje, hoe leuk zo ook zijn.

Vandaag tijd voor eens iets heel anders en niet door mij gemaakt.
Ieder jaar zet ik pompoenen in de tuin om te eten. Ik maak er soep van, maar ook overheerlijke jam.
Ondanks dat er veel mislukte dit jaar deden de pompoenen het wonderwel goed. Ik had geen zin om ze steeds water te geven met die hitte en heb ze maar laten gaan.
Maar moet je kijken wat er aan zat.


Hier waren ze nog niet goed, maar het zag er goed en veelbelovend uit.
Inmiddels zijn ze geoogst en dit is het resultaat:


En ik heb al weggeven en gebruikt. Niets te klagen dus.

Maar dit jaar zaaide ik ook eens sierpompoentjes en kalebasjes. Ik kwam nog oud zaad tegen en heb het maar in de grond gestopt. Het was gemengd zaad en het was een verrassing wat er zou komen.
De planten deden het erg goed en dit is het resultaat tot nu toe, een etagère vol met verschillende vormen en kleuren.

Er hangen nog wat vruchten aan de planten, het zal me benieuwen of die ook nog goed worden.

Dit is wel zo'n succes dat ik dit volgend jaar weer ga doen.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. Wauw wat een mooie oogst Vera. Ook gaaf dat je sierpompoentjes het zo leuk hebben gedaan. Gezellig zo'n gevulde etagère. Ook je bloempopjes nog even bewonderd, wat zijn ze leukkk! Gezellig om hoekjes mee te combineren met je pompoenen ;P
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh wat goed zeg. Hier droom ik al jaren van maar het lukt niet. Ik denk dat onze tuin daar gewoon te klein voor is. Je hebt wel wat te doen. Hier kun je heel wat soep, jam enzovoort van maken. Succes.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmmm heerlijk pompoenensoep
    Wat een goede oogst, gezellig al die pompoenen.
    Ja zo’n goede oogst, dat wil je wel elk jaar.
    Groetjes en veel haakplezier aan je leuke bloemenpotjes, Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hm, de pompoen die ik van je kreeg was heerlijk! Het staat ook heel mooi in die manden.
    De sierkalebassen zijn super leuk, zeker zoals je ze presenteert. Hopelijk doen ze het volgend jaar weer net zo goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hè ja, dat is leuk! Dat wil ik volgend jaar ook in de tuin gaan doen.., zet het alvast op mijn moestuinlijstje...
    Prachtig al die verschillende vormen en kleuren!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie oogst en wat staat dat toch altijd gezellig al die calabasssen en pompoenen. Echt herfst al is het weer eigenlijk nog te goed ervoor.
    Gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het najaar is begonnen dat zie je aan de mooie pompoenen ...
    Gezellig genieten ... Fijne maandag ... liefs Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een prachtige oogst. Het staat nog gezellig ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.