zondag 18 oktober 2015

Workshop krijtverf

Afgelopen donderdag heb ik voor de tweede keer een workshop schilderen met krijtverf gedaan.
Deze keer bij Marco Roodzant. Ik ken hem al jaren van diverse markten. De bedoeling was dat ik een keer naar Makkum zou gaan waar hij een winkel had, maar helaas is het daar niet van gekomen. De winkel heeft hij niet meer, dus de workshop ging ook niet door. Gelukkig zag ik bij toeval op Facebook dat hij een workshop in Middenmeer zou geven. Ik heb me meteen aangemeld en donderdag was het dan zover.
Schilderen met krijtverf doe ik al een tijdje, maar ik was benieuwd naar zijn technieken en informatie. Daarbij gebruikt hij ook voor mij onbekende merken verf. Het was een leerzame en heel gezellige workshop en ik heb veel inspiratie opgedaan.

Ik schilderde dit krukje. Het was nieuw onbewerkt hout, maar het heeft nu een echte brocante look in kleuren die mij erg aanspreken. Ik kreeg er een groot compliment voor.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

6 opmerkingen:

  1. Gaaf!!
    Welke merken gebruikt hij?
    Mooie verf hè?! Ik ben ook altijd zo enthousiast!!
    Je krukje heeft inderdaad een TE mooie uitstraling gekregen nu.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij bent toch ook van alle markten thuis :) Mooi hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een prachtig resultaat! Werken die andere merken verf net zo prettig als Annie Sloan?

    groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is een prachtig krukje geworden. Wat een mooie kleur.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed gelukt!
    Zelfs op de foto spat het enthousiasme van die man er af! :-) Je kunt dan waarschijnlijk al niet anders dan ook enthousiast worden. Leuk dat het er toch nog van gekomen is, ik weet dat je er lang naar uit gekeken hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is zeker een gaaf tafeltje geworden! Heel mooi. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.