zondag 19 april 2015

Omslagdoek met glitter

Het haken van ami's ligt even stil. Ik heb er inmiddels al zo veel gemaakt dat ik even niet meer weet welke ik nu eens zal gaan maken.
Ik heb me nu gestort op het maken van omslagdoeken.
Deze keer een omslagdoek met kantmotief. Het is gehaakt van Phildar Strass Light. Hier zit een mooi glitterdraadje in wat de omslagdoek erg mooi maakt. Aan de voorkant zie je het kantpatroon in de "knoop".

Aan de achterkant zie je mooi de overgang naar het kantpatroon. Het valt heel mooi in plooien en geeft het een chique uitstraling.
Het patroon hiervan zat bij het garen wat ik kocht en kan en mag ik dus niet delen.

Gisteren hebben we onze eigen variant van de Ronde van Noord-Holland gefietst. We zijn vanuit huis gestart en hebben ruim 90 km gefietst. Het was prachtig weer. De velden met narcissen en hyancinten stonden er nog prachtig bij. Deze zijn eerder dan de tulpen, maar ook daar begonnen de eerste velden te kleuren en een enkel veld stond al vol in bloei. Deze rode wil ik jullie niet onthouden.
Volgende week is de fietstocht van Bloeiend Zijpe en dan zal ik meer foto's van de tulpenvelden maken en laten zien.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

9 opmerkingen:

  1. O, de sjaal is echt prachtig geworden! Inderdaad enorm chique door het patroon en het glittertje :-)
    90 kilometer????? Wow! Dat is een behooorlijk eind zeg! Prachtig hè, al die velden;ik zag het gisteren ook, toen we naar Alkmaar gingen (met de auto).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige sjaal! Echt top !!!
    Toch schitterend die bloemenvelden. Die zijn hier in ons landje alleen als boeketje te bewonderen :-)
    En 90 km gefietst? ... Respect !!!

    Fijne zondag, lieve groetjes Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker fiets weer! Maar 90 km vind ik te gortig voor mezelf!, je omslagdoek is prachtig geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige omslagdoek geworden en het glinstertje geeft 'm inderdaad een chique uitstraling maar kan ook prima bij een spijkerjasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Da's een prachtpatroontje, van die omslagdoek !
    Amai, 90 kilometer ? Dat zou mij niet lukken... Ik denk dat halverwege de bips zou zeggen "stop er nu maar mee" :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi is die geworden je omslagdoek en leuk ook zo met die plooien.

    Lieve groet, dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Moooie omslagdoek! Heel subtiel, dat glittertje!
    Oef... 90 km doe ik je niet na hoor! Tenminste, niet zonder houten billen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi geworden die omslagdoek. En inderdaad oef... 90 km. Pff ik geloof niet dat ik dat ga volbrengen. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een prachtige omslagdoek is het geworden. Vind de kleur erg mooi en een klein glittertje maakt het helemaal af.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.