zaterdag 8 november 2014

Tassenmanie

Ik ben momenteel in de ban van het tapestry haken.
De eerste tas hebben jullie al voorbij zien komen.

De tweede is inmiddels ook klaar. Deze is wel in de achterste lus gehaakt, maar niet yarn under. Ik wilde eens kijken wat het verschil tussen beide manieren is. En ik weet nu eigenlijk niet wat ik mooier vind. Door in de achterste lus te haken blijven de patroontjes mooi rechtop staan. Het maakt dan niet uit of je wel of niet yarn under haakt.


Voor deze tas heb ik een borduurpatroon uit een frans boekje gebruikt.


Ik was erg benieuwd hoe dat uit zou pakken als je het gaat haken.
De patronen rekken in de hoogte wat uit, maar dat geeft bij de vogeltjes juist wel een leuk effect.
Ik ben erg tevreden over het resultaat. Nu nog de band en een koord.

Bij de Mochila Facebookgroep is een cal voor een buideltje begonnen. Lekker klein, dus niet zo'n langdurig geheel. Deel 1 was de bodem. Deze is ongeveer 9 cm.


Deel 2 was de helft van de zijkant.


Deze patronen worden als tekening geplaatst, maar ze worden ook uitgeschreven.

Nu wilde ik het ook zelf eens gaan proberen, dus alleen tekening zonder beschrijving.
Ik heb een patroon van Pinterest gebruikt en ben met groentinten aan de gang gegaan.
Dit is het bodempje geworden. Het was wat puzzelen waar ik moest meerderen.


Voor de zijkanten wil ik uiltjes gebruiken.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. Joh, wat ontzettend ingewikkeld maar wel een hele mooie tas. Uniek.
    Fijn weekend en groetjes
    marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De tas met de vogeltjes is gewoon prachtig !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel kunstig. Ik moet ook maar eens gaan kijken hoe dat moet.

    fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jeetje, wat een kunstwerken maak jij toch! Deze blauwe tas is echt een plaatje, zo mooi!
    maar ook de kleine tasjes worden super, vooral die groene, wauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De blauwe tas met vogeltjes is ontzettend mooi geworden...

    Gr. Dineke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello, how are you? You have a very nice blog, not to miss any post I do follower. I invite you to know my blog and if you like you make my follower too. A greeting
    http://awesomeneedles.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.