woensdag 4 juni 2014

Vlierbloesem

Hoogste tijd om weer eens iets te posten. Ik zit zo weinig achter de laptop dat het er niet van komt :-)

In de tuin is, tot mijn grote vreugde, een paar jaar geleden spontaan een vlier opgekomen.
Helaas op een niet al te handige plek, kort naast een meidoorn.
Dit is manlief een doorn in het oog, maar ik wil de vlier niet kwijt.


We hebben afgesproken dat de bloesem mooi in bloei mocht komen, zodat ik die voor siroop kan gebruiken en dat ik de struik dan meteen aan de kant van de meidoorn zou snoeien.
Dat heb ik vanmorgen gedaan. Er zitten prachtige bloemschermen in.


Van mijn moeder heb ik een set pannen gekregen die ik alleen al wilde hebben omdat ik ze zo mooi vindt. Nu komen ze goed van pas.


De bloemschermen liggen om en om met schijven citroen in de pan.


Water er bij en dan mag de tijd zijn werk doen.
Morgen verder verwerken en ik heb weer heerlijk siroop en manlief is blij dat de meidoorn weer de ruimte heeft.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

7 opmerkingen:

  1. De eerste opbrengsten van de tuin vor dit jaar? Ik heb geen idee hoe de siroop smaakt, maar de bloemen zien er prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een gezellige pan! De bloemen en citroen laat je nu gewoon zo staan, niet koken ofzo? Dat is wel heel eenvoudig siroop maken.... Ik heb het nog nooit geproefd, maar als er citroen bij gaat, zal het wel lekker fris zijn....

    Groetjes,

    Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een goed idee! Ik heb ze nu ook in de tuin de bloesem van de vlierbes, ook spontaan ontsproten in mijn tuin. Hij staat er prachtig bij.Ik wil wel snoeien als hij uitgebloeid is. Zo wild vind ik altijd heel mooi! Ligt de bloesem alleen met citroenschijven in de pan? of heb je ook nog water toegevoegd? Je brengt me op een idee! Leuk Vera! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. leuk , en goed voor je, die vlierbloesem siroop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke pan heb je er voor. Ik ken het niet maar zal best lekker zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuke pan!!! ik kook altijd het water eerst met suiker zodat de suiker is opgelost en dan pas de vlierschermen + citroenen er in..maar dit jaar ga ik voor de bessen.. vlier is ook 1 van mijn favoriete bomen! en ook ik heb er 1 in mijn tuin op een totaal onmogelijke plek.. midden in de heg!! maar ik laat hem gewoon staan! snoei alleen zo dat de mensen er geen last van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Volgens mij hebben wij hier ook zo'n boom staan........
    Ik ga meteen even kijken.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.