donderdag 2 augustus 2012

Courgette jam

De vakantie zit er voor ons op. Door het heerlijke weer afgelopen week is er weinig uit mijn handen gekomen. Lekker op de fiets gestapt en terrasjes bezocht, dat is het echte vakantiegevoel.
Nu is het gewone leven weer begonnen. Het huis was wel weer eens aan een "grote" beurt toe na 3 weken weinig gedaan te hebben. Nu weer tijd om te freubelen en te bloggen.

De courgetteplanten die ik in de tuin heb gezet hebben erg veel last van ongedierte. De jonge courgettes werden aangevreten waardoor ze niet meer te gebruiken waren. Met het warme weer van vorige week ging het beter en heb ik lekker kunnen oogsten. We hebben er al een aantal gegeten en nu heb ik er nog genoeg om ook heerlijke jam te kunnen maken.


Het is een heerlijke fris gekruide jam. Het recept heb ik ooit op internet gevonden.


Uiteindelijk heb ik maar 2 van de 3 courgettes gebruikt. Mijn voorraad kleine potjes is niet zo groot en om meer keuze te hebben, maak ik niet te grote hoeveelheden. Deze 2 courgettes waren genoeg voor 4 potjes en nog een minipotje. Ik kan weer even vooruit. Nog etiketten printen, een leuk doekje erop en het kan mee naar de eerstvolgende markt.


Helaas heb ik geen link voor het recept, maar wil je het ook eens maken? Stuur me een mailtje en het recept komt naar je toe.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

3 opmerkingen:

  1. Welkom terug!
    ...als ik eerlijk ben hou ik zelf helemaal niet van courgette:-), maar het lijkt me wel onwijs leuk als je, je eigen oogst hebt en dat dan weer kunt verwerken tot zo'n jam! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Courgettejam??? heb ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Dat komt waarschijnlijk omdat ik niet zo van courgette's hou (sorry)

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.