zondag 4 februari 2018

Mochila is klaar

Ik begon 2 weken later aan de mochila cal, maar ben inmiddels helemaal bij.

Het haakwerk is klaar. Het is mooi stevig geworden en helemaal recht.


In het laatste gele stuk heb ik de groene en zwarte meeloopdraden vervangen door ecru en geel. Nu is het ook van binnen heel mooi. De donkere draden zijn minder makkelijk weg te werken.
De afwerking met de kreeftsteek was ook weer even een dingetje. Wist toch niet meer hoe het moest. Maar even een filmpje gekeken en toen viel het kwartje weer.

Daarna tijd voor het koord. De kumihimoschijf weer voor de dag gehaald en de draden opgezet.
Toen ik bezig was zag ik dat het niet klopte met het patroon van de CAL. Toch heb ik het zo gelaten, vond het eigenlijk mooier zo.

De tas is nu klaar. Tot slot nog een band maken. Deze ga ik weer weven op de inkle loom.
De opzet is gedaan en nu kan het weven beginnen.


Op de een of andere manier krijg ik deze foto niet goed. Het lijkt of de draden bewegen hihihi, maar het gaat om het idee moet je maar denken.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

7 opmerkingen:

  1. Je tas is werkelijk prachtig!
    Het weven ziet er zo ingewikkeld uit, maar ik weet dat het heel mooi gaat worden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi! Ik kan je tas bijna 'voelen'... Hij ziet er perfect uit, complimenten voor je haakkunst hoor... Mooi zo'n geweven band! Laat je het nog zien als die af is?
    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ontzettend mooi gemaakt super geknap gedaan.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt prachtig werk geleverd. Mooie kleuren ook. Het ziet er gewoon een beetje zomers uit. Wat handig om zo de band te weven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjonge, om stil van te worden!
    Wat ontzettend mooi is deze tas.
    Echt prachtig.
    Op de foto is bijna te voelen hoe stevig het is!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    หนังตลก

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.