dinsdag 25 april 2017

Nieuwe Haas

Ruim op tijd begon ik aan een nieuwe haas, dezelfde als ik in mijn vorige bericht liet zien. Die waren uit de oude doos omdat de nieuwe niet op tijd af was.
Ik wilde een Paashaas maken, dus gebruikte ik frisse kleuren voor de broek en trui. Het bleef liggen omdat ik de hengsels van de broek al vastgezet had en de armen er nog aan moesten. Ik volgde het patroon maar dit is niet handig. En als je al niet lekker in je vel zit is dat gauw een reden om het aan de kant te gooien.
Vanmorgen bij de koffie mezelf ertoe gezet het af te maken. Hengsels kapot geknipt, kreeg het niet meer los, armen eraan gezet, weer nieuwe hengsels gehaakt en vastgezet en de oren vastgemaakt. Haas is klaar.

Maar hij is een beetje verdrietig.

"Wat is er aan de hand haas?"
"Nu is Pasen voorbij. Ik heb een mooie zak op mijn broek, maar jullie hebben alle paaseitjes al opgegeten en nu heb ik niets meer om in mijn broekzak te doen."
"Zal ik wat worteltjes voor je haken?"
"Oh dat zou leuk zijn, dan kan ik die er in doen".
"Vind je dit wat haas?"

"Jaaa, die zijn leuk!! Mag ik ze in mijn broekzak doen?"
"Natuurlijk, daar heb ik ze voor gemaakt."


"Wat ben ik hier blij mee Vera, ze passen precies."

Gelukkig, Haas is weer blij en ik kan met andere dingen verder.
Naast de mochila ben ik ook met een kip bezig en er liggen nog wat onafgemaakte dingen.

Het patroon van de haas is van JB Crochet Design & Creations.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Leuk is hij en fijn dat je hem toch hebt euhhh ik wilde typen afgemaakt, maar dat klinkt om een of andere reden niet goed ;) fijn dat hij nu armpjes heeftén nog wel twee lekkere worteltjes :)
    Succes met je andere projecten, groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah, kijk hem nu blij zijn! Dat heb je goed opgelost voor hem en waarschijnlijk vindt hij worteltjes nog veel lekkerder dan chocolade eitjes :-) Haas is een knappe jongen geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent een hele mooie stoere haas. En wortels zijn nog gezond ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een lieverd met zijn gezonde snoepjes ...
    Fijne woensdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh....gelukkig heb je hem afgemaakt, wat een liefje!!!!
    En die worteltjes, leuk hoor, heel leuk!! (vooral het verhaaltje erbij)
    😊

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.