vrijdag 14 september 2012

Kokkerellen

Deze week ben ik weer aan het kokkerellen geweest.

In ben flink aan het oogsten in de kas.
De komkommerplant  doet het supergoed, er valt niet tegen te eten. Ik heb nu een lekkere voorraad zoetzure komkommer in de kast staan. De tomaten heb ik verwerkt tot een lekkere kruidige tomatensaus voor de pasta (zie foto). Ook hier staat aan mooi aantal potjes van in de kast.


De sapketel heeft ook weer op het gas gestaan gevuld met vlierbessen. Van een gedeelte van het sap meteen gelei gemaakt, de rest is voor later.
De voorraad jam weer aangevuld met ananas-gember en kiwi.


Tomaat-Ui chutney moet er ook weer komen, is één van de favorieten op de markten.
De courgettes doen het nog goed, dus kan ik daar ook nog jam van maken straks.
En ik moet rozenbottels plukken voor ook een heerlijke jam.

Ik kom tijd te kort !!!

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

10 opmerkingen:

  1. Wat een stapel potten al gemaakt. Het lijkt mij erg leuk om te maken.
    Jam met ananas-gember en kiwi is toch een aparte smaak die ik volgens mij in de winkel nog nooit gezien heb.
    Klinkt als lekkere jam. Veel succes nog als je nog meer potten gaat maken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo jij ben lekker bezig. Ziet er goed uit. Heb je het komkommerboek al van Hedy Willem ? Daar staan heel veel lekkere gerechten in.
    Op deze site kun je er meer over lezen. http://www.sharonwillems.nl/komkommer.html
    Heb geen aandelen hoor, is een goede vriendin van mij. hihi.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat leuk dat je dat allemaal zelf doet, het staat ook gezellig op de foto
    lieve groet jenneke
    http://creaties-jenneke.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijkheid allemaal !!!!!!
    Je bent heeeeeel goed bezig hihihihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geweldig dat je dat allemaal zelf kweekt en dan vervolgens verwerkt tot van alles..echt leuk!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vroeg je af laatst waar ik de tijd weg haalde maar nu vraag ik me af waar jij de tijd weg haalt, haha! Ziet er lekker uit allemaal...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Flinke voorraad!Ik vind het knap dat je het allemaal zelf verbouwd en klaarmaakt. Hier hadden we vroeger (17 jaar geleden) ook een groentetuin, maar (hoe lekker het ook is) ik vond het veel te bewerkelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er weer heerlijk uit Gr. Marloeskreatief

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ben jij even lekker bezig zeg!!
    Gewoon adem bijven halen, kom je vandaag tijd te kort, dan is er morgen weer een dag.'
    Succes en fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Vera, Leuk dat je mee doet met m'n GiveAway! Gezellig!

    Jij hebt ook een erg leuk blog!
    Je maakt mooie en lekker dingen zeg! Super.

    Groetjes Dinaz ♥

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.