vrijdag 19 januari 2018

Mochila CAL

Zoals eerder al verteld had ik katoen gekocht om aan een mochila cal mee te doen. Hier nog even ter herinnering de kleuren. Ze kloppen niet helemaal, maar dan hebben jullie een idee.


Het eindresultaat werd niet aan het begin al getoond, dus heb ik gewacht tot het eerste deel van de zijkant online kwam. Ik ben nogal kritisch en wilde dat de kleuren van de zijkant zouden kloppen. De bodem moet ook mooi zijn, maar ik vind de kleurencombinatie daar minder belangrijk.
Ik wilde een frisse uitstraling die aan de lente doet denken.

Dit is het eerste deel van de bodem. Oogt een beetje saai nog.


Dan deel 2 en dus de hele bodem af. Heeft al meer body maar geeft niet het frisse lentegevoel weer.


Maar nu deel 3, het 1e deel van de zijkant. Dit ziet er heel anders uit. Hier word ik blij van.


De CAL is van de Facebookgroep "Mochila Patronen". Ik vind het jammer dat het eindresultaat niet bij het begin getoond is. Dit zou bij een aantal deelnemers teleurstelling hebben kunnen voorkomen. Kleuren luisteren zo nauw en aan het begin van de bodem kun je echt niet zien wat het gaat worden.

Ik heb het complete patroon van de zijkant nu liggen, kan dus lekker verder.
Ben benieuwd hoe het koord en de schouderband er uit gaan zien.
Ik wil het koord in ieder geval met de kumihimo schijf maken en de band ga ik weven, dus daar zal ik de CAL niet meer volgen. Wordt vervolgd.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit. Het zijn niet mijn kleuren maar ik word hier ook vrolijk van. Veel succes met het vervolg. groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi.
    Ik vind het bijna kunst, deze tassen.
    Zo knap ook, dat je die zo mooi kan maken.
    Groot gelijk dat je er je eigen draai aan geeft, tenslotte werk je er ook met veel.liefde aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat moet je dan toch maar durven! Het is een beetje blindvaren hè..
    Dat zwart geeft er echt pit aan en ook het geel werkt hier aan mee.
    Prachtig haakwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Toennik eerst de kleuren zag, dacht ik "mwoah"....... maar je hebt het zo goed gekozen! Dat wordt echt weer een prachtige tas.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Awesome blog, i always enjoy & read the post you are sharing!
    Thank for your very good article...!
    หนังตลก

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zijn er ook fimpjes van deze cal zou graag het ook proberen om mee te doen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. En waar vind ik cal 1 rij 2 rij 3 rij 4 ik zie net nergens

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.