vrijdag 12 januari 2018

Noorse Pop Hanne

Ik ben weer lekker aan het haken.

De 2e pop is af en ik vind haar geweldig leuk geworden. Hier is Hanne.
Het patroon is te koop bij Marrot Design.


De kleuren heb ik aangepast. Voor de winter vind ik de blauwe kleuren mooi.
De lichte stippen in trui, beenwarmers en muts werden er in het patroon later opgenaaid, maar ik heb ze ingehaakt. Vind ik mooier en scheelt werk.
De armen en benen zijn beweegbaar. Was best lastig om ze goed vast te zetten.
De rok zit vastgehaakt. De trui is los, maar is niet meer uit te trekken, kan niet over het hoofd en de armen zitten er aan vast. Ook de col zit er los om. Ze draagt beenwarmers en lekkere warme uggs.

Ze moet nog wel een standaard hebben. Nu leunt ze tegen de muur en moet wel in balans blijven, anders klapt ze dubbel.

En hier Joëlle en Hanne bij elkaar. Twee totaal verschillende poppen.


Nu wil ik eigenlijk nog wel een lentepop maken. Eens kijken of ik ergens een leuk patroon kan vinden wat weer een hele andere pop op gaat leveren.
Misschien hebben jullie wel tips voor me? Ik hoor ze graag.

Zondag alweer de 1e markt van dit jaar. Een gezellige kleinschalige markt bij het Rundveemuseum in Aartswoud. Ik sta hier met mijn potjes.
Dit is er verder nog te vinden.

Even op de poster klikken voor een vergroting. Ik heb er zin in.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. Hanne is prachtig geworden en ik kan me helemaal vinden in het blauw!!!
    Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke poppen heb je gehaakt! Knap hoor!
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Vera ze zijn allebei prachtig.
    En mooie kleding en kleuren.
    Groetjes Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt het al gemerkt, ik ben verliefd op Hanna ♡♡♡
    Heel veel succes zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze is helemaal klaar voor de winter. Leuk dat frisse blauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is ze leuk geworden! Helemaal mijn kleur natuurlijk. Ook de oranje dames vind ik goed gelukt. Gezellig setje zo samen. Veel succes weer met de eerste markt. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt de smaak te pakken! En wat zijn ze leuk, echt een beetje bijzonder ook...
    Komt misschien ook door je kleurkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn ze leuk die poppen. die muts en wantjes zijn erg cute. Ik ben benieuwd naar je lente pop.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.