vrijdag 21 juli 2017

Groente en fruit

Als je vakantie hebt schiet de tuin er bij in.
De courgetteplanten worden groter en groter en de courgettes gaan net zo hard mee. We zijn een paar dagen weg geweest en als je dan terugkomt zijn ze giga geworden.


Deze ga ik schoonmaken en gedeeltelijk invriezen, we hebben er maar een vriezertje bij gekocht om voldoende vriescapaciteit te hebben.
Maar er gaan er ook de potjes in: courgette zoetzuur, wij zijn er gek op.
Ik heb er al een aantal klaar.



De pompoenplanten gaan als een tierelier. Het is een oerwoud aan het worden. De plantenbakken worden al overwoekerd.


Maar er zitten ook al de nodige pompoentjes aan.


Ook hier kun je veel verschillende lekkere dingen van maken, maar dat duurt nog even, ze zijn nog niet goed.

Vanmiddag bij een kennis zwarte bessen wezen plukken. Morgen hier mee aan de gang. Nog even bedenken wat ik er precies mee ga doen.


Dit jaar is een heel goed pruimenjaar. De takken hangen door van het gewicht. Het zijn heerlijke gele pruimen. Maar het zijn er zo veel dat ook hier het nodige lekkers van gemaakt gaan worden.


Dat betekent weer heel veel lekker gevulde potjes op de komende markten.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Je kunt aan de slag! Wat een heerlijkheid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk, courgette in zoetzuur, hmmmm!
    Ik heb al 2 weken terug pompoensoep gegeten uit eigen tuin, nou ja, van mijn plant uit mijn vaders tuin. Het was echt heerlijk! Maar ook in mijn eigen tuin groei en er hier 4 heel goed :-)
    Jammie, pruimen! Ook die doen het hier goed, al is mijn boompje wel iets kleiner dan die van jou ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoveel oogst. Dat wordt smullen, hier worden de pompoenen mega!
    En courgette zoetzuur, ken ik niet?!
    Ook 'mijn' braambessen doen het goed, ik kon al een handje vol smullen...
    Nog veel oogst plezier,
    Groetje Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh joh, het lijkt wel een explosie!!
    Jij hoeft je voorlopig niet te vervelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat ziet er goed uit! ik ben inmiddels de trotse eigenaar van slechts 1 pompoen. Tijdens onze vakantie van een weekje, is de andere pompoen ter ziele gegaan. Grr. Ondertussen kijk ik uit naar een lekker potje pruimenjam. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.