zondag 14 mei 2017

Achtbaan

Het blijven roerige tijden voor ons. We stappen van de ene in de andere achtbaan. Gelukkig is er met ons zelf niets aan de hand, maar de wederzijdse ouders vragen door ziektes de nodige tijd en aandacht. Helaas hoort dat bij het ouder worden.

Doordat we niet naast de deur wonen zitten we veel in de auto. Normaal gebruik ik die tijd om te haken, maar ik heb daar momenteel de rust niet voor. Ik doe dus maar heel weinig en heb op dat gebied ook niets om te laten zien.

Zelfs de mochila uit mijn vorige bericht is nog niet af. Ik heb inmiddels wel een gesp en bevestigingsringen, nogmaals dank je wel lieve Angélique, maar moet ze er nog steeds aanzetten. Het patroon wacht dus nog steeds op de laatste foto's.

Ik wil jullie wel iets anders laten zien.
Vorige week sneed ik een appel doormidden, een Pink Lady. en vond dit:

Eén van de pitten is in het klokhuis van de appel aan het uitlopen gegaan. Vraag me niet hoe het kan, maar er zit een flinke wortel aan. De pit zat vast aan het klokhuis en ik heb dat stukje laten zitten en in een glaasje water gedaan om manlief te laten zien. Daarna heb ik het in een potje met zaai- en stekgrond gedaan en in de kas gezet.
En kijk nu eens:

Het lijkt er op dat het uit gaat lopen. Zou dit een zelf gekweekt appelboompje worden? Zou toch te gek zijn.

Ik zal proberen af en toe toch iets te posten en jullie blogs ook te lezen.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

8 opmerkingen:

  1. O, kijk nou toch! Dat zou toch super zijn als je er een boompje uit krijgt! Al zou het alleen maar voor de positieve spanning zijn :-)
    Sterkte meis met alle zorgen, je weet me te vinden als je er over wilt praten of als ik iets voor e kan betekenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi is dit. Het wordt vast een prachtige boom.
    Verder wens ik je heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Vera,
    Ik probeer regelmatig allerlei pitten te laten ontkiemen en was dan ook zeer verrast dat de pitten van een pink lady snel worteltjes en een steeltje hadden. En toen moest ik naar het ziekenhuis en heeft mijn lieve echtgenoot ze laten verpieteren 😢,maar ik ga het zeker nog eens proberen.
    Sterkte bij de zorg voor jullie ouders.
    Liefs
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi dat zaadje heeft wilskracht ,en veel sterkte met alles.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel apartmen Pink Lady's zijn op dit moment onze favoriete appels :)
    Heel veel sterkte met jullie ouders, ja bij mij hetzelfde, het is fijn dat ze ouder worden, maar daar hebben ze wel voortaan hulp bij nodig. Doen we graag, mijn ouders stonden ook altijd voor ons klaar, maar ik begrijp wat je bedoelt, je hoofd staat dan niet naar handwerken. Liefs Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, ik weet uit ervaring hoe deze dingen je kunnen slopen... Dus het is echt begrijpelijk dat andere dingen blijven liggen of op een laag pitje staan!
    Wat mooi dat de pitjes ontkiemen... Houd ons ons maar op de hoogte als het lukt.
    Sterkte gewenst hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat is bijzonder. Ik ben benieuwd of inderdaad een appelboompje wordt. Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat bijzonder! Een pitje met pit!
    Heel veel sterkte. Dit soort dingen gaan niet in de koude kleren zitten...
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.