zaterdag 1 oktober 2016

Stoofpeertjes

De markt van zondag was heel geslaagd.
In de ochtend was het erg rustig, maar 's middags was het gezellig druk en ik heb goed verkocht.
Dat betekent dat ik weer aan de slag kan om de voorraden weer aan te vullen.

Maar nu is het eerst tijd om voor mezelf aan de slag te gaan.
Het boompje met de stoofpeertjes, Gieser Wildemannen, hing dit jaar weer lekker vol. De tijd om te plukken is aangebroken en het was er heerlijk weer voor vandaag. Manlief vond het wel even leuk om me te fotograferen tijdens het plukken.



En wat een oogst weer. Dit komt allemaal uit dat kleine boompje.

Dat wordt veel schillen en koken. En weer heel wat potjes voor de winter.
Natuurlijk ga ik ook nog jam maken, die is ook heel erg lekker.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

5 opmerkingen:

  1. Zooo, wát een oogst! Heerlijk, stoofpeertjes. Jullie komen de winter wel door. Leuke foto's!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat is weer heel wat uit dat boompje! Heerlijk, veel plezier met verwerken en met opeten :-) Leuk, Vera-in-actie-foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Vera dat het zo goed ging op de markt, is toch een pluim niet dan ? Er komt inderdaad megaveel uit dat boompje waar je zo leuk mee op de foto staat :). Yummie, ik vind stoofpeertjes heerlijk...stoven in rode zoete wijn met extra kaneelstokjes erin..en je huis ruikt dan meteen ook heerlijk. Geniet ze, ik doe in gedachten mee..yummie
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sjonge.....wat véél!!
    Niet normaal, voor zo'n klein boompje.
    Heeeeeerlijk, stoofpeertjes, ik ben er gek op.
    En dat week, ach, muziekje erbij, kopje thee en gewoon dom door schillen komt helemaal goed.
    Weet je wat lekker is......chutney van stoofperen!
    Heb ik ooit eens gemaakt, heel lekker bij oude kaas, geitenkaas, kaneel brood, noem maar op.
    Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Goed idee, stoofpeertjes chutney, dat ik daar nog niet aan gedacht heb. Ga ik ook zeker maken.

      Verwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.