donderdag 2 oktober 2014

Mochila tas is gegroeid

Een update van mijn Mochila look-a-like tas.
Ik ben nu bij met de cal. Na week 6 , de ster was toen af, ben ik vergeten een foto te maken.
Nu is week 7 ook al af en moet ik wachten op de nieuwe aflevering die zaterdag komt.
Ik heb de onderste rand een beetje moeten ondersteunen, begint nu toch echt in te zakken. Die is dus echt te los gehaakt. De tas is nu 27 cm hoog en er komt nu alleen nog een rand op om een koord door te halen.

Ik ben nu begonnen aan een 2e tas. Dit is ook cal maar dan bij de Tapestry groep. Zij haken op de "gewone" manier, dus door 2 lussen en niet "yarn under". Ik ga het iets anders doen, wel door de achterste lus, maar niet "yarn under". Ik wil eens kijken hoe dit uitpakt.

Dit ziet er al wel veelbelovend uit.
Ik ga deze cal niet volledig volgen. Het wordt een "Hollandse tas" in blauwe tinten en er komt de tekst: "Ik hou van Holland, landje aan de Zuiderzee" in en dat kan me echt niet bekoren. Ik wacht af wat er verder in komt en anders gebruik ik een ander patroon, er is genoeg te vinden op internet.
Ik gebruik wel de blauwe kleuren en de bodem volg ik ook, maar waarschijnlijk niet helemaal, ik wil deze tas kleiner gaan maken.

Ik houd jullie op de hoogte.

Tot de volgende keer
Groetjes
Vera

6 opmerkingen:

  1. Super gehaakt zeg ...
    Heeft toch wel iets speciaal ...
    Fijne donderdag ... lieve groetjes Valerie ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat wordt die mooi. Ben ook benieuwd hoe je nieuwe tas wordt, vol plannen hoor ik wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel heel mooi ,staat ook op mijn to do lijstje zulks haakwerk ,groet marloes

    BeantwoordenVerwijderen
  4. WOW wat ben je ver! Hij wordt schitterend! Hoop dat ik het geduld er ook eens voor zult vinden! Ik wil het ook graag eens proberen! groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het echt ware kunstwerken! De kleuren passen zo mooi bij elkaar en de patronen staan er strak in. Volgens mij vermaak jij je voorlopig nog prima met deze techniek ;-) (en dat vind ik helemaal niet erg, want het is super om naar je werk te kijken!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind hem echt ONTZETTEND mooi geworden.
    Prachtig patroon en mooie kleuren.

    Ik heb een vraagje.......ik hoop (en denk dat jij het wel weet)
    Mijn zoon wil volgend jaar graag zelf pompoenen en kalebassen gaan kweken (ja ja, grooootse plannen)
    Nu hebben wij hier verschillende sier kalebassen liggen, kunnen we die zaadjes gebruiken voor volgend jaar of kunnen we beter een zakje met zaad kopen?
    En zouden we evt ook zelf (eetbare) pompoenen kunnen kweken?
    Jij bent nogal druk met je tuin en met inmaken enzo, ik haal hier altijd veel ideeën weg, vandaar dat ik deze vraag ook bij jou stel nu, snappie?

    Lieve groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog bezocht hebt en bedankt voor je reactie. Tot een volgende keer.